4Daagse

Traditie is dat wij elk jaar met een groot aantal leden naar de Nijmeegse vierdaagse vetrekken. In de voorbereiding op de vierdaagse beginnen wij in januari met het trainen en bouwen dit in een rustig tempo op. Door aan de diverse wandeltochten mee te doen hebben we in juli de nodige kilometers in de benen als voorbereiding.  Tijdens de wandel en trainingstochten wordt genoeg informatie onderling uitgewisseld om zelfs de nieuwste deelnemer goed voorbereid aan de start te laten verschijnen.

Gezamenlijk vertrekken wij met onze bagage naar Nijmegen, voor de deelnemers zonder vervoer wordt altijd wel een plekje gevonden om mee te kunnen.  In Nijmegen verblijven wij in een wijkcentrum waar een aantal vrijwilligers uit onze vereniging een uitstekend ontbijt en diner verzorgen. Uw lunch kunt u maken tijdens het ontbijt.

Tijdens de vierdaagse maken wij gebruik van de rustposten van Stichting Wandelsport Dordrecht, waarvan WSV Nooit Gedacht al vanaf het begin bij aangesloten is. Als lid van onze vereniging krijgt u de nodige consumptiebonnen uitgereikt zodat u bij de rustposten voorzien kunt worden van koffie, thee, soep en andere versnaperingen.  De rustpost is, voor de hoge nood, voorzien van een Dixie, beschikbaar voor leden. Voor het geval het even tegen zit is er op elke rustpost EHBO aanwezig voor de (blaar)verzorging.  Na het diner is er de mogelijkheid in het wijkgebouw om door de EHBO de blaren te laten verzorgen.

Vrijdagavond sluiten wij af met een etentje in het wijkcentrum waarbij de wandelaars en de vrijwilligers in het zonnetje worden gezet  en de jubilarissen worden gehuldigd .  Na onze laatste nacht op het lucht- of veldbed vertrekken wij op zaterdagochtend. Natuurlijk is er een goed gevuld ontbijt voor het vertrek, de vrijwilligers laten ons niet gaan zonder . . .

Zin gekregen om gezellig met ons mee te gaan voor het leveren van een topprestatie bij de vierdaagse van Nijmegen?  Meld u aan bij ons per mail… secretaris@wsvnooitgedacht.nl